|
GIŻYCKIE
OMEGI - JACHTY OMEGA
|
Posiadamy 40 nowych łódek klasy Omega,
(spełniające przepisy klasy omega-standard). Jachty
stacjonują na terenie giżyckiego portu EKO-MARINA.
Wszystkie jachty są jednakowe, z jednej formy,
jednakowych materiałów, identyczne kolory (biało-zielone),
takielunki i żagle, każda śrubka czy bloczek są jednakowe.
Daje to jednakowe - równe szanse na zwycięstwo w regatach
dla każdego. Łódki zostały dodatkowo wyposażone w rolery do
foka.
|
OMEGA STANDARD |
Konstrukcja: hybrydowa, szczelna, z materiałów renomowanych
producentów i przede wszystkim bezpieczna, nie zatonie.
Jachty zrobione są naprawdę solidnie. |
-
kadłub - laminat poliestrowo szklany
- pokład - laminat poliestrowo szklany z przekładką z pianki PCV
- owręż/kratownica przednia i tylna usztywniają także skrzynie mieczową
- płetwa mieczowa i sterowa - laminat poliestrowo szklany
- kadłub, kratownica i pokład są razem sklejone
- okucia mocowane są do wlaminowanych płyt aluminiowych
Dane techniczne OMEGI
- długość: 6,20m
- szerokość: 1,80m
- powierzchnia żagli: 16m2
- ciężar łodzi: 320kg
- załoga: 3-4 osoby
- płetwy mieczowa i balastowa obrotowe
- maszt dł. 8,30m
- ożaglowanie szkoleniowo turystyczne
grot 11,50 m2
fok 5,10 m2
Certyfikat CE - kategoria C
|
HISTORIA GIŻYCKIEJ OMEGI |
Jacht typu Omega został po raz pierwszy skonstruowany przez
Juliusza Sieradzkiego w 1942 r. Szybki, zwrotny, lekki,
został sprawdzony przez dziesięciolecia podczas szkoleń i
regat. Omega jest jachtem z duszą. Idealnie nadaje się do
rejsów i regat integracyjnych. Łatwe prowadzenie i
'dzielność' sprawiają, że chwile spędzone na omedze długo
pozostają w pamięci. Na tym jachcie wykształciły się
pokolenia żeglarzy. Ta łódka pozwala na bliski kontakt z
wodą.
Pierwsze testy prototypu giżyckiej omegi odbyły się w
październiku 2004 roku. Laminat hybrydowy: żelkoty NPG -
neopentoglikolowe (bardzo odporne na wodę, nawet słoną),
pierwsza warstwa zbrojenia na żywicach epoxy-winyloestrowych
(wytrzymałe mechanicznie i odporne chemicznie), obie te
warstwy mają zapewnić długoletnią eksploatację jednostek.
Reszta laminatu wykonana na bazie włókna szklanego (maty i
tkaniny) i żywicy poliestrowej. Pokład przedni, pokład
achterpiku i kokpitu jest wykonany na przekładce z Herexu
gr. 12mm. Wszystkie elementy kadłuba (skorupa zewnętrzna,
wkładki konstrukcyjne i skorupa pokładu) sklejone są ze sobą
na klej strukturalny i w wysilonych miejscach dodatkowo ze
sobą zlaminowane. Skrzynia mieczowa jest wylaminowywana
razem ze skorupą aby zapewnić szczelność i zachować
geometrię.
|
Producentem jachtów jest firma AKWEN -
www.akwen.pl |
|
|