|
BURZA30 czerwca 2008r.Różne mądre głowy zastanawiają się co jest główną przyczyną wywrotek jachtów na Mazurach i jak można im zapobiec. Tworzone są zmyślne systemy ostrzegawcze. Sama natura także daje wyraźne znaki o nadchodzącym, potencjalnym niebezpieczeństwie. Nie do wszystkich te sygnały jednak docierają... ![]() Godz. 14:17 - chmura burzowa jest już nad jeziorem. Większość jachtów spłynęła już do portów. ![]() Godz. 14:28 - pierwsze uderzenie szkwału przechodzi przez jezioro... ![]() ... tymczasem na drugim jego krańcu dwie łodzie spokojnie sobie żeglują. ![]() Jacht typu Twister 800. Na pół minuty przed uderzeniem szkwału załoga zdecydowała się zrzucić żagle. ![]() 14:29 - szkwał z dużą prędkością przemierza jezioro. ![]() Za szkwałem podąża ściana deszczu. ![]() Jeden z ostatnich jachtów na silniku umyka do portu. ![]() 14:34 - burza trwa. ![]() 'Uciekinierzy' schowani za falochronem stoją i mokną trzymając jacht... zamiast siedzieć w ciepłej tawernie i obserwować przebieg wydarzeń. ![]() Port Yellow nad jez. Niegocin - Jeden z jachtów nie zdążył dopłynąć do kei. Burza zastała go w basenie portowym, stanął więc na kotwicy. ![]() 14:46 - Port Dalba, siedziba Mazurskiego WOPR - przejaśnia się. ![]() Na tablicy ostrzegawczej (System Ostrzegania Pogodowego dla Żeglarzy) wciąż wyświetla się ostrzeżenie. ![]() 14:53 - Po burzy. ![]() 15:00 - można znów bezpiecznie wypłynąć na jezioro...
|
|