|
PROTOTYP NOWEGO JACHTU - COBRA 3317 października 2007r.Stocznia Rufi z Radomska dotychczas bardziej znana jako firma czarterowa przedstawiła prototyp nowego jachtu - COBRA 33. Jacht zaprojektowany przez Andrzeja Skrzata jako turystyczno-regatowy przeznaczony do uprawiania turystyki i sportów wodnych przez załogę o średnich kwalifikacjach. Jacht po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Giżyckiej Posezonowej Giełdy Jachtów... i od razu znalazł nabywcę.
Trzyosobowa załoga z łatwością prowadzi ten 10-metrowy jacht noszący prawie 60-metrów kwadratowych żagla. Jacht posiada wszelkie udogodnienia niezbędne do jedno-osobowego prowadzenia jachtu przez doświadczonego sternika z zupełnie 'zieloną' załogą. tzw. bezkolizyjny kosz dziobowy z trapikiem z podporą wzmacniającą. zamocowanie silnika. charakterystyczny kształt szyby bocznej wysoka wolna burta jest niezbędna, aby zapewnić odpowiednią ilość miejsca w kabinie. dodatkowe doświetlenie kabiny szerokie, płaskie półpokłady zapewniają wygodne przejście z kokpitu na dziób stalowy handreling - rzadkość na mazurskich jednostkach. wszystkie fały sprowadzone do kokpitu - to już standard. kabestan samoknagujący z korbą szeroki półpokład. dodatkowe doświetlenie wnętrza system bloczków na pięcie masztu rozprowadzający fały do kokpitu. rolfok, patent do kładzenia masztu, bezkolizyjny kosz dziobowy oraz trapik dziobowy przestronny, płaski pokład dziobowy będzie stanowił przekonujący argument dla kobiet lubiących opalanie się podczas żeglugi. luk dziobowy rumpel z przedłużaczem vario (rozsuwanym). nadbudówka, na drugim planie obciągacz bomu - coraz częściej stosowany w turystycznyhc jednostkach. dodatkowe siedzenie dla sternika na ksozu rufowym zapewniające doskonałą widoczność na każdym kursie samoknagujący stoper do fałów bakista w kokpicie - w bakiscie składany stolik kokpitowy szeroka, otwarta rufa, bardzo przestronny kokpit, w części rufowej dwie dodatkowe szczelne bakisty (z uszczelkami) ster, drabinka zaburtowa siedzenie dla sternika widok jachtu od strony rufy kosz dziobowy, rolfok, wzmocniona (podwójna) bramka do kładzenia masztu. obok standardowych want - jacht został wyposażony w tzw. wanty prowadzące umieszczone na wspornikach - dzięki takiemu zamocowaniu maszt nie przechyla się na boki podczas opuszczania/podnoszenia - wanty są cały czas napięte. kambuz ze zlewozmywakiem i kuchenką na przegubie wyposażoną w tzw. trzymaki - możliwość gotowania podczas przechyłów. mesa, składany stół tablica elektryczna, radio, wieszak na kamizelki lub sztormiaki kambuz, na drugim planie wejście do kabiny rufowej zamykane jaskółki kambuz, praktyczne szuflady z zabezpieczeniem przed wysunięciem kabina wc - wc 'morskie' ze stałym zbiornikiem na fekalia kabina rufowa. mesa - dodatkowe doświetlenia rozjaśniają kabinę, przez co staje się optycznie bardziej przestronna zamykana kabina dziobowa widok na zejściówkę, drzwi do kabin rufowych oraz do kabiny wc. Kontakt do producenta w dziale stocznie jachtowe |
|