|
PROTOTYP NOWEGO JACHTU - COBRA 33
17 października 2007r.
Stocznia Rufi
z Radomska dotychczas bardziej znana jako firma czarterowa przedstawiła
prototyp nowego jachtu - COBRA 33. Jacht zaprojektowany przez Andrzeja
Skrzata jako turystyczno-regatowy przeznaczony do uprawiania turystyki
i sportów wodnych przez załogę o średnich kwalifikacjach.
Cobra 33 jest jachtem przeznaczonym do żeglugi kategorii projektowej
B z załogą liczącą maksymalnie 8 osób. Jacht posiada 3 zamykane kabiny
sypialne (2 rufowe + dziobowa) oraz osobną kabinę wc.
Cena jachtu została ustalona na 159.000zł.
Jacht po raz pierwszy został zaprezentowany podczas Giżyckiej
Posezonowej Giełdy Jachtów... i od razu znalazł nabywcę.

DANE TECHNICZNE:
-
Długość kadłuba- 9,93m
-
Długość kadłuba na WL- 9,61m
-
Szerokość kadłuba- 3,33m
-
Szerokość kadłuba na na WL- 2,66m
-
Wysokość nad KLW- 15,15m
-
Zanurzenie maksymalne- 1,65m
-
Zanurzenie minimalne- 0,45m
-
Ciężar balastu- 1500kg
-
Ładowność- 1100kg
-
Grot- 30m2
-
Fok- 26m2
Trzyosobowa załoga z łatwością prowadzi ten 10-metrowy jacht
noszący prawie 60-metrów kwadratowych żagla.
Jacht posiada wszelkie udogodnienia niezbędne do jedno-osobowego
prowadzenia jachtu przez doświadczonego sternika z zupełnie 'zieloną' załogą.
Wszystkie czynności można wykonywać z kokpitu. Położenie masztu wymaga
jedynie przejścia na dziób w celu zwolnienia blokady (wyjęcia bolca blokującego).
tzw. bezkolizyjny kosz dziobowy z trapikiem z podporą wzmacniającą.
zamocowanie silnika.
charakterystyczny kształt szyby bocznej
wysoka wolna burta jest niezbędna, aby zapewnić odpowiednią ilość miejsca
w kabinie.
dodatkowe doświetlenie kabiny
szerokie, płaskie półpokłady zapewniają wygodne przejście z kokpitu
na dziób
stalowy handreling - rzadkość na mazurskich jednostkach.
wszystkie fały sprowadzone do kokpitu - to już standard.
kabestan samoknagujący z korbą
szeroki półpokład.
dodatkowe doświetlenie wnętrza
system bloczków na pięcie masztu rozprowadzający fały do kokpitu.
rolfok, patent do kładzenia masztu, bezkolizyjny kosz dziobowy oraz
trapik dziobowy
przestronny, płaski pokład dziobowy będzie stanowił
przekonujący argument dla kobiet lubiących opalanie się podczas żeglugi.
luk dziobowy
rumpel z przedłużaczem vario (rozsuwanym).
nadbudówka, na drugim planie obciągacz bomu - coraz częściej stosowany
w turystycznyhc jednostkach.
dodatkowe siedzenie dla sternika na ksozu rufowym
zapewniające doskonałą widoczność na każdym kursie
samoknagujący stoper do fałów
bakista w kokpicie - w bakiscie składany stolik kokpitowy
szeroka, otwarta rufa, bardzo przestronny kokpit,
w części rufowej dwie dodatkowe szczelne bakisty (z uszczelkami)
ster, drabinka zaburtowa
siedzenie dla sternika
widok jachtu od strony rufy
kosz dziobowy, rolfok, wzmocniona (podwójna) bramka do kładzenia masztu.
obok standardowych want - jacht został wyposażony w tzw. wanty prowadzące
umieszczone na wspornikach - dzięki takiemu zamocowaniu maszt nie przechyla
się na boki podczas opuszczania/podnoszenia - wanty są cały czas napięte.
kambuz ze zlewozmywakiem i kuchenką na przegubie wyposażoną w tzw.
trzymaki
- możliwość gotowania podczas przechyłów.
mesa, składany stół
tablica elektryczna, radio, wieszak na kamizelki lub sztormiaki
kambuz, na drugim planie wejście do kabiny rufowej
zamykane jaskółki
kambuz, praktyczne szuflady z zabezpieczeniem przed wysunięciem
kabina wc - wc 'morskie' ze stałym zbiornikiem na fekalia
kabina rufowa.
mesa - dodatkowe doświetlenia rozjaśniają kabinę,
przez co staje się optycznie bardziej przestronna
zamykana kabina dziobowa
widok na zejściówkę, drzwi do kabin rufowych oraz do kabiny wc.
Kontakt do producenta w dziale stocznie
jachtowe
|