|
BINGO 930 - TEST JACHTU14 kwietnia 2007r.
DANE TECHNICZNE:Masywna bramka do kładzenia masztu. Zastosowano przełożenie na szotach foka, aby ułatwić wybieranie. Fał miecza (czerwony) z wielokrotnym przełożeniem. 250kg miecz można podnieść dosłownie jedną ręką. Przestronny i ergonomiczny kokpit. Środkowe przetłoczenie umożliwia utrzymanie się załogi na burtach podczas przechyłów. Skośne zamocowanie knagi rufowej zpobiega wbijaniu się jej w tylną część ciała sternika podczas balastowania. Wszystkie fały sprowadzone do kokpitu. Przestronne wnętrze bez grodzi dziobowej. Dla osób potrzebujących intymności - dwie osobne, zamykane kabiny rufowe. Osobna kabina wc. Wnętrze kabiny rufowej. Kambuz. Widok zejściówki. Praktyczny stojak na butelki. Bloczek do fału rolfoka - rzadki widok na jachtach czarterowych. Ogromny forluk. Kabestan. Fały knagowane za pomocą stoperów. Knaga cumownicza zamontowana pod kątem do osi jachtu. Knagi do fałów płetwy sterowej. Lazy jack (linki prowadzące grota wprost do pokrowca przy jego zrzucaniu). Lazy jack. Talia obciągacza bomu. Grot na pełzaczach. Czerwona linka, to fał lazy jacka. Pięta masztu z rozprowadzeniem fałów i przewodów elektrycznych. Podwięź wantowa z przelotką do talii służącej do opuszczania masztu. Wanta zamontowana w osi obrotu masztu, dzięki czemu maszt nie przechyla się podczas opuszczania. Prowadnice do fałów - porządek na pokładzie. Przelotka do fału rolfoka. Róg szotowy foka. Zrezygnowano z bloczka, aby zapobiec ewentualnym kontuzjom załoganta mogącym powstać przy łopocie foka na silnym wietrze. Rolfok na sztynwym sztagu. Widok zamocowania bramki do kładzenia masztu. Aby opuścić maszt, wystarczy wyciągnąć bolec zabezpieczający. Zawleczka przymocowania krawatem chroniącym przed wypadnięciem zawleczki za burtę. Rumpel z teleskopowym (vario) pzedłużaczem z gumowaną, przyjemną w dotyku rączką. Saling z platikowym zabezpieczeniem grota przed rozdarciem na kursach pełnych. Podest ułatwiający wsiadanie przy cumowaniu dziobem do pomostu. Naklejka informująca o umiejscowieniu steru strumieniowego Manetka steru strumieniowego Praktyczny stojak na butelki. Podczas postoju stanowi podstawę stolika kokpitowego. Praktyczny pręt zabezpieczający przed wplątaniem talii w tuleje podtrzymujące stolik. Proste i skuteczne rozwiązanie. Samoknagujący stoper do fałów. Dodatkowe przełożenie na talii grota umożliwiacjące dobranie wybranej talii bez zbędnego wysiłku. Zasada działania: Najpierw wybieramy szot niebieski, potem dobieramy czerwonym. Talia z 'dobieraczem'. Bloczki zapobiegające skręcaniu się talii. Topentanta (czerwona) - linka podtrzymująca bom po zrzuceniu żagla. Elektryczna tablica rodzielcza ze wskaźnikiem naładowania akumulatorów. Jako punkt odniesienia - Bolero 805 w regatowym trymie. Dotychczas flagowy jacht Mariana Bełbota. Poniżej kilka (mało znanych wśród żeglarzy czarterowych) patentów regatowych.Icka na liku wolnym pokazująca zachowanie się strug powietrza na krawędzi spływu. Okna na foku poprawiają widoczność podczas regat. Tzw. Wędka na achtersztagu zapobiegająca jego zaczepianiu o rozbudowaną koroną regatowego żagla. |
|