|
BINGO 930 - TEST JACHTU14 kwietnia 2007r.
DANE TECHNICZNE:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Masywna bramka do kładzenia masztu. ![]() ![]() ![]() Zastosowano przełożenie na szotach foka, aby ułatwić wybieranie. ![]() Fał miecza (czerwony) z wielokrotnym przełożeniem. 250kg miecz można podnieść dosłownie jedną ręką. ![]() Przestronny i ergonomiczny kokpit. Środkowe przetłoczenie umożliwia utrzymanie się załogi na burtach podczas przechyłów. Skośne zamocowanie knagi rufowej zpobiega wbijaniu się jej w tylną część ciała sternika podczas balastowania. ![]() Wszystkie fały sprowadzone do kokpitu. ![]() Przestronne wnętrze bez grodzi dziobowej. Dla osób potrzebujących intymności - dwie osobne, zamykane kabiny rufowe. Osobna kabina wc. ![]() ![]() ![]() ![]() Wnętrze kabiny rufowej. ![]() Kambuz. ![]() Widok zejściówki. ![]() Praktyczny stojak na butelki. ![]() Bloczek do fału rolfoka - rzadki widok na jachtach czarterowych. ![]() Ogromny forluk. ![]() Kabestan. ![]() ![]() ![]() ![]() Fały knagowane za pomocą stoperów. ![]() Knaga cumownicza zamontowana pod kątem do osi jachtu. ![]() Knagi do fałów płetwy sterowej. ![]() Lazy jack (linki prowadzące grota wprost do pokrowca przy jego zrzucaniu). ![]() Lazy jack. ![]() Talia obciągacza bomu. ![]() Grot na pełzaczach. Czerwona linka, to fał lazy jacka. ![]() Pięta masztu z rozprowadzeniem fałów i przewodów elektrycznych. ![]() Podwięź wantowa z przelotką do talii służącej do opuszczania masztu. Wanta zamontowana w osi obrotu masztu, dzięki czemu maszt nie przechyla się podczas opuszczania. ![]() Prowadnice do fałów - porządek na pokładzie. ![]() Przelotka do fału rolfoka. ![]() Róg szotowy foka. Zrezygnowano z bloczka, aby zapobiec ewentualnym kontuzjom załoganta mogącym powstać przy łopocie foka na silnym wietrze. ![]() Rolfok na sztynwym sztagu. ![]() Widok zamocowania bramki do kładzenia masztu. Aby opuścić maszt, wystarczy wyciągnąć bolec zabezpieczający. Zawleczka przymocowania krawatem chroniącym przed wypadnięciem zawleczki za burtę. ![]() Rumpel z teleskopowym (vario) pzedłużaczem z gumowaną, przyjemną w dotyku rączką. ![]() Saling z platikowym zabezpieczeniem grota przed rozdarciem na kursach pełnych. ![]() Podest ułatwiający wsiadanie przy cumowaniu dziobem do pomostu. ![]() Naklejka informująca o umiejscowieniu steru strumieniowego ![]() Manetka steru strumieniowego ![]() Praktyczny stojak na butelki. Podczas postoju stanowi podstawę stolika kokpitowego. Praktyczny pręt zabezpieczający przed wplątaniem talii w tuleje podtrzymujące stolik. Proste i skuteczne rozwiązanie. ![]() Samoknagujący stoper do fałów. ![]() Dodatkowe przełożenie na talii grota umożliwiacjące dobranie wybranej talii bez zbędnego wysiłku. ![]() ![]() Zasada działania: Najpierw wybieramy szot niebieski, potem dobieramy czerwonym. ![]() Talia z 'dobieraczem'. ![]() Bloczki zapobiegające skręcaniu się talii. ![]() Topentanta (czerwona) - linka podtrzymująca bom po zrzuceniu żagla. ![]() Elektryczna tablica rodzielcza ze wskaźnikiem naładowania akumulatorów. ![]() Jako punkt odniesienia - Bolero 805 w regatowym trymie. Dotychczas flagowy jacht Mariana Bełbota. ![]() ![]() ![]() ![]() Poniżej kilka (mało znanych wśród żeglarzy czarterowych) patentów regatowych.![]() Icka na liku wolnym pokazująca zachowanie się strug powietrza na krawędzi spływu. ![]() Okna na foku poprawiają widoczność podczas regat. ![]() Tzw. Wędka na achtersztagu zapobiegająca jego zaczepianiu o rozbudowaną koroną regatowego żagla. |
|