NA SPRZEDAŻ

działka zabudowana o pow. 1,37ha

z linią brzegową jeziora Buwełno

gmina Miłki

Na sprzedaż nieruchomość o powierzchni 13700m2 zabudowana budynkiem mieszkalnym w zabudowie bliźniaczej;

Działka z linią brzegową jeziora;

  • Kształt działki: nieregularny:
  • Odległość domu od jeziora: ok. 270 m;
  • Długość linii brzegowej jeziora: ok. 76 m;
  • Linia brzegowa jeziora: bez trzcin, łagodne zejście do wody;
  • Z działki rozciąga się piękny widok na jezioro; 
  • Ukształtowanie terenu: lekko pofałdowane;
  • Teren łagodnie nachylony w kierunku jeziora;
  • Działka bez zadrzewień i zakrzaczeń;
  • Okolica bardzo atrakcyjna turystycznie, spokojna i malownicza;
  • W sąsiedztwie znajdują się gospodarstwa rolne, zabytkowy cmentarzyk z okresu I wojny światowej w kamiennym ogrodzeniu;
  • Dojazd do nieruchomości drogą powiatową o nawierzchni asfaltowej;
  • Teren położony w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Krainy Wielkich Jezior Mazurskich;

Na działkę wydano decyzję o warunkach zabudowy umożliwiającą rozbudowę budynku mieszkalnego;

  • Budynek mieszkalny jednorodzinny: przedwojenny, murowany z cegły, złączony ścianą z budynkiem sąsiada, dach pokryty blachą dachówko podobną, powierzchnia zabudowy ok. 70m2, z możliwością rozbudowy;
  • Stan techniczny: do remontu generalnego;

Stan prawny:

  • Własność: tak;
  • Księga Wieczysta: tak;

Uzbrojenie:

  • Woda: tak, wodociąg gminny;
  • Prąd: tak;
  • Kanalizacja: szambo, możliwość przyłączenia do kanalizacji gminnej;







Lokalizacja: 

  • Gmina Miłki, na obrzeżach wsi;
  • Giżycko: ok. 19km;
  • Miłki: ok. 7km;
  • Okrągłe (wyciąg narciarski oraz Park Safari): ok. 22km;
  • Odległość do lasu w linii prostej ok. 2,2km;
  • W Miłkach: Urząd Gminy, szkoła podstawowa, Gminny Ośrodek Kultury, apteka,  Bank Spółdzielczy, poczta, sklepy wielobranżowe, zajazd i inne;

Przez jezioro Buwelno planuje się nowy szlak WJM ! 

Wspólna inicjatywa piętnastu samorządów połączenia Krainy Wielkich Jezior Mazurskich z Pojezierzem Augustowskim rozpoczęła się od opracowania koncepcji przebiegu takiego szlaku. Samorządy Województw Podlaskiego i Warmińsko-Mazurskiego, Powiaty: Ełcki, Giżycki, Grajewski i Piski, Miasta Ełk i Giżycko, Gminy Ełk, Giżycko, Kalinowo, Miłki, Orzysz, Płaska i Rajgród zawarły umowę partnerską, a następnie lider projektu – Powiat Ełcki – złożył wniosek do Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej o środki na opracowanie koncepcji drogi wodnej.

Obszar wschodniej części województwa warmińsko-mazurskiego i północnej województwa podlaskiego cechuje niski stopień zurbanizowania, mała gęstość zaludnienia i dominacja sektora rolnego jako podstawowego źródła utrzymania lokalnej ludności. Położenie obszaru objętego oddziaływaniem projektu pomiędzy Wielkimi Jeziorami Mazurskimi i Kanałem Augustowskim w połączeniu z bogactwem przyrodniczo-krajobrazowym Równiny Mazurskiej, Pojezierza Ełckiego i Równiny Augustowskiej stwarza dogodne warunki do rozwoju turystyki, a tym samym poprawy jakości życia tutejszych mieszkańców i ich aktywności gospodarczej.

Wstępna analiza możliwych rozwiązań wskazuje jednoznacznie, że odpowiedzią na zidentyfikowane problemy i potrzeby grupy docelowej (społeczności lokalnej obszaru oddziaływania projektu) oraz istniejące uwarunkowania geograficzno-przyrodnicze regionu, najlepszym kierunkiem rozwoju obu biorących udział w projekcie województw Polski Wschodniej, będzie rozwój turystyki stymulujący wzrost gospodarczy tego obszaru. Główną przeszkodą w wykorzystaniu przez turystów podregionu ełckiego i okolic Biebrzańskiego Parku Narodowego są duże niedostatki w infrastrukturze turystycznej i odpowiedniej promocji oraz brak zachęcających produktów turystycznych. Niedostateczna jest dostępność komunikacyjna obszaru. To najbardziej wykluczony region w Europie, jeśli chodzi o drogi samochodowe, a brakuje tu także odpowiednio wyposażonych tras pieszych, konnych, rowerowych, wodnych.

Bardzo ważne, z punktu widzenia wykorzystania potencjału turystycznego na rzecz stymulacji rozwoju gospodarczego regionu, jest przygotowanie koncepcji rewitalizacji i rozbudowy drogi wodnej między Wielkimi Jeziorami Mazurskimi a Kanałem Augustowskim na obszarze województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Istotne są również analizy możliwości realizacji projektu oraz opracowanie wariantów możliwych działań rozwojowych obejmujących obszar dwóch sąsiadujących województw. Prace przewidziane w ramach projektu oraz jego lokalizacja na pograniczu obu województw sprawiają, że w wyniku realizacji przedsięwzięcia zaistnieją warunki do powstania produktu turystycznego. Charakteryzować go będzie unikatowość wynikająca z niepowtarzalnych warunków wodnych oraz przyrodniczych, jakie oferuje obszar Wielkich Jezior Mazurskich, Równiny Mazurskiej, Mazur Garbatych, Pojezierza Ełckiego i Równiny Augustowskiej.

Położenie akwenów północno-wschodniej Polski automatycznie wyznacza przebieg trasy: jezioro Niegocin, jez. Niałk, jez. Wojnowo, jez. Buwełno, jez. Tyrkło, rzeka Orzysza, kanał orzyski, jez. Wierzbińskie, jez. Rostki, jez. Kaleń, jez. Kraksztyn, jez. Druglin, jez. Guzki, jez. Lepaki, jez. Sunowo, rzeka Lega, jez. Rajgrodzkie, rzeka Jerzgnia, jez. Dreństwo, jez. Tajno, Kanał Augustowski.

Projekt – w połączeniu z wysoką jakością planowanej infrastruktury turystyki wodnej – umożliwi powstanie produktu charakteryzującego się wysoką konkurencyjnością oraz innowacyjnością zarówno w skali kraju, jak również poza jego granicami. Byłaby to pierwsza od 140 lat czysto polska inicjatywa budowy wodnej arterii komunikacyjnej w naszym regionie. Ostatnią była budowa Kanału Augustowskiego.

Trafność celu koncepcji jest bezdyskusyjna. Pozwala to przyjąć za pewnik eliminację ryzyka. Dokładne przeanalizowane i zaplanowanie działań ujętych w koncepcji z pewnością przyczyni się do tego, że kolejny etap – projektowo-wykonawczy – nabierze realnych kształtów, a tym samym przyczyni się do rozwoju turystyki na obszarze oddziaływania projektu, stymulując rozwój gospodarczy, a także zacieśni współpracę samorządów – sygnatariuszy porozumienia. Ryzyko powstaje wyłącznie w przypadku, kiedy projekt nie otrzyma żadnego dofinansowania, ponieważ samorządy nie będą w stanie sfinansować tak dużego projektu. Samorządy mogą zniechęcić się do podejmowania wspólnych działań na dużą skalę, nie znajdując nigdzie wsparcia finansowego.

Szacowane koszty zaprojektowania i budowy szlaku to 300-500 milionów złotych, w zależności od przebiegu trasy i ilości obiektów inżynierskich.

CENA: 300.000zł (trzysta tysięcy złotych)

 

KONTAKT:

MBN Nieruchomości Konsulting sp.z.o.o 
Sobolewski & Pstrak
Najlepsze nieruchomości od ponad 10 lat ! 
11-500 Giżycko 
ul. Dąbrowskiego 13 
tel. fax + 48  87 - 428 19 38
www.mbn.mazury.pl
mbn@mbn.mazury.pl

Niniejszy opis stanowi jedynie informację i może ulegać zmianom.

powrót do strony biura MBN