Absolutnie Wszystko o Mazurach >> mazury.info.pl <<

STRONA GŁÓWNA
  • mazury.info.pl

  • NOWOŚĆ 2009 - JANMOR 32 BLUE

    grudzień 2009r

    Produkty najstarszej w Polsce stoczni jachtowej Janmor z Głowna od wielu lat cieszą się uznaniem. Do oferty kilkudziesięciu typów kadłubów produkowanych od ponad trzydziestu lat dołączyła nowość - Janmor 32 Blue (nie mylić z przedłużoną wersją Janmora 31). Premierową jednostkę można było zobaczyć na targach w Poznaniu. My mieliśmy okazję zobaczyć tą jednostkę w jej natrualnych warunkach - na wodzie. Jacht dołączył do floty czarterowej firmy Krajan, stacjonującej w Pięknej Górze k. Giżycka.
    JANMOR 32
    Ponad 10-metrowy Janmor 32 Blue zabiera na pokład do 10 osób, które mogą nocować w trzech osobnych, zamykanych kabinach sypialnych (jednej dziobowej i dwóch rufowych). Zarówno w mesie jak i w pozostałych kabinach osiągnięto coraz częściej wymaganą w czarterach wysokość stania (w mesie, w najwyższym miejscu jest 198cm).
    JANMOR 32
    Rufę jachtu wyposażono w obszerny trap z otwieranym siedziskiem sternika. Podporą masztu po jego położeniu jest prostokątna rama. Przy 'wejściu' znajdują się dodatkowo handrelingi. Takie rozwiązanie ułatwia dostanie się na jacht osobom mniej sprawnym (niestety kolumna koła sterowego oraz 'schodek' uniemożliwia wjechanie na jacht osobie na wózku).
    Jacht wyposażono w koło sterowe ze sterem głębinowym. Jacht oprócz żagli o łącznej powierzchni ponad 40m2 napędza 30-konny silnik stacjonarny Lombardini. Manewrowanie w porcie ułatwia elektryczny, dziobowy ster strumieniowy zasilany z osobnego akumulatora.

    DANE TECHNICZNE:

    • długość kadłuba całkowita - 1010cm
    • szerokość max. - 360cm
    • zanurzenie - 50cm
    • zanurzenie max. - 160cm
    • miecz - obrotowy
    • wysokość w kabinie - 198cm; 3 kabiny; max. 10osób
    • ożaglowanie grot - 21 m2; pełnolistwowy na pełzaczach
    • ożaglowanie fok - 20 m2; z rolerem na sztywnym sztagu
    • typ steru - głębinowy; układ hydrauliczny; koło sterowe; pompa; siłownik
     
    JANMOR 32
    Nawis rufowy i odpowiednie dobalastowanie kadłuba powoduje, że jacht 'nie ciągnie' za sobą wody. Kadłub jest opływowy, co ma duże znaczenie przy słabych wiatrach.
    JANMOR 32
    Na rufie obok drabinki zaburtowej zamontowano także uchwyt do silnika zaburtowego (dla silnika spalinowego - jako awaryjny lub elektrycznego do poruszania się w strefach ciszy).
    Na rufie ponadto: gniazdo 230 V + przewód 50mb, wylewka wody zaburtowej-natrysk, wlew paliwa, wlew wody
    JANMOR 32
    JANMOR 32
    Standardem już jest sprowadzenie wszystkich fałów do kokpitu...
    JANMOR 32
    ...nowością na jachtach czarterowych - zastosowanie wózka do talii grota.
    Celem było maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi - także dla mniej doświadczonych żeglarzy, których jest zdecydowana większość wśród czarterobiorcóe. Dzięki takiemu rozwiązaniu talia 'nie przeszkadza' w kokpicie - szczególnie podczas niekontrolowanego zwrotu przez rufę.
    JANMOR 32
    Na nadbudówce swoje miejsce znalazła bateria słoneczna - zabezpieczona 'kratką'.
    JANMOR 32
    Na całej długości nadbudówki zamontowano handrelingi, ułatwiające bezpieczne poruszanie się po pokładzie. Nadbudówka jest na tyle szeroka, że dwie kobiety bez problemu mogą opalać się na jej pokładzie przed masztem.
    JANMOR 32
    Kokpit wyposażono w stały - składany stolik.
    JANMOR 32
    JANMOR 32
    Kolumna koła sterowego z panelem kontrolnym silnika stacjonarnego, manetką i manipulatorem od steru strumieniowego. Informację o aktualnej głębokości zapewnia echosonda.
    JANMOR 32
    Na dziobie trapik dziobowy ze 'schodkiem' przydatnym dla osób mniej sprawnych.
    JANMOR 32
    Oprócz standardowej w tego typu jachtach bramki do kładzenia masztu i rolfoka - elektryczna winda kotwiczna z 30-metrowym łańcuchem - koniec problemów z 'rwaniem kotwicy'.
    JANMOR 32
    Składana drabinka zaburtowa na dziobie - umożliwia dostanie się na wysoki pokład od strony dziobu.
    JANMOR 32
    Skuteczna kotwica pługowa.
    JANMOR 32
    W mesie ogromny rozkładany stół.. 
    JANMOR 32
    JANMOR 32
    Po lewej kambuz: kuchenka gazowa, zlew - dodatkowa wylewka ciepłej(!) wody. Ciepła woda z 25-litrowego bojlera ogrzewanego z silnika lub w porcie po podłączeniu jachtu do 230V. Pod zlewem lodówka. Obok zlewu bardzo pomysłowe rozwiązanie - rozkładana deska do krojenia.
    Jacht wyposażono także w czujnik gazu - w przypadku ulatniania się gazu włącza się bardzo głośny alarm.
    JANMOR 32
    JANMOR 32
    Po prawej kabina sanitarna z wysokością stania - 
    wylewka z natryskiem - także z ciepłą wodą.
    JANMOR 32
    Nad stołem doświetlenie - uchylny luk zapewnia także dodatkową wentylację.
    JANMOR 32
    Bardzo oszczędne oświetlenie na diodach LED 
    (listwy led-owe zamontowane na drewnianych ramach z wyłącznikiem)
    JANMOR 32
    Szczegół zabudowy.
    JANMOR 32
    Po prawej centrum multimedialne.
    JANMOR 32
    Radio CD, telewizor LCD, odtwarzacz DVD oraz z lewej stacja pogody z alarmem burzowym (ostrzega sygnałem dźwiękowym o zbliżającej się burzy). 
    JANMOR 32
    Jachtowe multimedia zasilane są osobnym akumulatorem.
    JANMOR 32
    Kabina dziobowa...
    JANMOR 32
    ...z dodatkowym bulajem.
    JANMOR 32
    Kabina rufowa.
    JANMOR 32
    Kabina rufowa - bardzo dobrze doświetlona. 
    Wentylację zapewnia m.in. uchylny bulaj.
    JANMOR 32
    Rozdzielnia elektryczna i sterownik pokładowego ogrzewania.
    JANMOR 32
    Jacht wyposażono w prostownik 30A (automatyczne sterowanie oparte na mikroprocesorach)
    JANMOR 32
    Praktyczne gniazdo 230V przydatne szczególnie podczas postoju w porcie. 
    Na jachcie jest 500-watowa przetwornica 12V do 230V.
    JANMOR 32
    Komora silnika stacjonarnego pod zejściówką. 
    Zbiornik paliwa 40L przy tej mocy silnika i spalaniu powinien wystarczyć na cały rejs.

    Komentarze na forum żeglarskim mazury.info.pl


    MAZURY.INFO.PL - KONTAKT

    (C) 2009 Copyright by mazury.info.pl