Absolutnie Wszystko o Mazurach >> mazury.info.pl <<

STRONA GŁÓWNA
  • mazury.info.pl

  • NOWOŚĆ 2009 - JACHT HORNET 29

    grudzień 2009r

    W pierwszej połowie grudnia otrzymaliśmy zaproszenie do Iławy nad jezioro Jeziorak w celu przetestowania jachtowej nowości - jachtu Hornet 29 zbudowanego w stoczni jachtowej Hornet Yacht.
    Jacht po raz pierwszy zaprezentowano na listopadowych targach Boatshow w Poznaniu
    Jacht HORNET 29
    Kostruktorem jachtu jest Robert Rogiński - twórca rodziny jachtów Twister - jednych z najpopularniejszych jachtów na Mazurach.
    Jacht Hornet 29 także był projektowany z myślą o czarterach. Projektant dążył do osiągnięcia kompromisu pomiędzy długością jachtu (i związanym z nią kosztem budowy) pozwalającą na sprawne manewrowanie jachtem w ciasnym porcie, zapewnieniem maksymalnej funkcjonalości wnętrza dla 8-osobowej załogi oraz sportowym charakterem jednostki (właścicielami stoczni są doświadczeni żeglarze regatowi). 
    Jeszcze w fazie projektu firma Yacht Hornet zdobyła zamówienie na 3 jednostki. Pierwsza z nich - testowana przez nas na Jezioraku - trafi do floty firmy czarterowej Mazurska Agencja Sportów Wodnych, której jachty stacjonują w Wilkasach k. Giżycka.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29

    DANE TECHNICZNE:

    • Długość całkowita 8,70 m 
    • Długość lini wodnej  8,40 m 
    • Szerokość całkowita 3,10 m 
    • Szerokość lini wodnej  2,40 m 
    • Zanurzenie kadłuba  0,35 m 
    • Zanurzenie całkowite  1,45 m 
    • Wysokość wolnej burty  0,90 m 
    • Wysokość w kabinie  1,84 m 
    • Wypór 2,9 t 
    • Balast 0,9 t 
    • Powierzchnia grota  25 m2 
    • Powierzchnia foka  15 m2 
    • Powierzchnia genakera  40 m2 
    • Silnik zaburtowy  6-15 HP 
    • Załoga 8
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht ma nowoczesną, smukłą sylwetkę, która może się podobać. Szerokie półpokłady oraz podwójny reling od dziobu aż do samej rufy zapewniają sprawną i co ważne bezpieczną komunikację na pokładzie. 
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    W tym miejscu warto zwrócić uwagę (czego nie widać na zdjęciach) na starannie wykonane powierzchnie antypoślizgowe - które dobrze 'trzymały' nawet w grudniową, zimną i mokrą pogodę.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Rufa, pomimo swojej szerokości ma odpowiedni nawis, co powoduje, że 'nie ciągnie wody' i stawia minimalny opór.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    W tym egzemplarzu zastosowano płetwę strową na pawęży, kierowaną kołem sterowym. Dzięki pomysłowymu rozwiązaniu - w każdej chwili po odkręceniu kilku śrub można 'przełączyć' na strowanie rumplem. Dla tradycjonalnych żeglarzy firma proponuje standardowe rozwiązanie z rumplem.
    Jacht HORNET 29
    Kokpit 'zwęża się' ku zejściówce i ku dołowi dzięki czemu wewnątrz, w dwóch osobnych - zamykanych kabinach rufowych uzyskano bardziej przestronne wnętrza z wysokością stania. Plecy członków załogi są osłonięte od wiatru i mają solidne oparcie.
    Jacht HORNET 29
    W kokpiecie sporo miejsca. Estetyczne uchwyty na napoje.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Na pokładzie sporo doświetleń dodatkowo 
    poprawiających optycznie przestronność wnętrza.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Uzupełnieniem bezpiecznej komunikacji na pokładzie są solidne handrelingi z 'kwasówki'.
    Jacht HORNET 29
    Płaska przednia część kabiny umożliwia wygodne miejsce do opalania dla piękniejszej części załogi - nawet dla dwóch osób. Na szerokich półpokładach dodatkowe dwa miejsca... i panowie 'nudzące się Panie mają z głowy' ;-)
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Na dziobie trapik ułatwiający zejście na ląd. 
    Solidna podwójna bramka do kładzenia masztu.
    Jacht HORNET 29
    'Szprybuda' poprawiająca komfort w kokpicie w mokre dni.
    Jacht HORNET 29
    Wszystkie liny oczywiście sprowadzone do kokpitu - to już standard.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Maszt z dwiema parami salingów.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Ugięcie masztu. 
    Jacht HORNET 29
    W kokpicie. Szprycbuda osłania szeroką zejściówkę przed niepogodą.
    Jacht HORNET 29
    Po złożeniu szprycbudy.
    Jacht HORNET 29
    Jeden z elementów wyposażenia elektronicznego jachtu - Log.
    Jacht HORNET 29
    Dzięki płaskiej kabinie i obniżonym elementom wyposażenia jachtu 
    sternik ma zapewnioną dobrą widoczność także w pozycji siedzącej.
    Jacht HORNET 29
    Za sterem można także wygodnie stać mając wszystko pod ręką 
    - ważne podczas wchodzenia do portu.
    Jacht HORNET 29
    Na rufie podnoszona ławeczka - wygodne siedzenie dla sternika. 
    Podpora masztu stanowi dobre oparcie.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Silnik opuszczany na pantografie za pomocą talii
    - koniec siłowania się z przechyleniem silnika
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Bakista rufowa; wewnątrz osłonięty system sterociągów.
    Jacht HORNET 29
    Kolumna z kołem sterowym. Na kolumnie manipulator silnika strumieniowego.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Podniesiona płetwa sterowa - możliwość podejścia do piaszczystej plaży rufą.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29

    WNĘTRZE JACHTU HORNET 29

    Szeroka zejściówka ułatwia wnoszenie bagaży do jachtu i sprawną komunikację podczas żeglugi. Stała cześć suwklapy wykonana jest z pleksi dzięki czemu wnętrze jest dodatkowo doświetlone. Trwałość takiego rozwiązania została już sprawdzona przez konstruktora w Twisterze 36. Wewnątrz jachtu znajduje się obszerna mesa o wysokości 185 cm. W mesie wysoki kambuz 90cm z ceramiczną płytą gazową oraz dwie długie kanapy po 190cm długości każda. Dwie osobne - zamykane kabiny rufowe podzielone asymetrycznie, szerokość jednej 120cm, drugiej 145cm. W przedsionkach kabin rufowych znajdują się szafy z półkami lub drążkiem na wieszaki. W części dziobowej trzecia zamykana kabina sypialna. Oprócz tego kabina sanitarna.
    Jacht HORNET 29
    Widok mesy od strony kambuza.
    Jacht HORNET 29
    Widok od strony kabiny dziobowej. Po prawej kabina sanitarna. 
    Obok kambuza wejście do jednej z kabin rufowych.
    Jacht HORNET 29
    Po prawej dwa wejścia - do kabiny sanitarnej i do kabiny rufowej.
    Jacht HORNET 29
    Mnóstwo światła.
    Jacht HORNET 29
    Widok mesy od strony kabiny rufowej.
    Jacht HORNET 29
    Światła wewnątrz nie brakuje.
    Jacht HORNET 29
    Przydałoby się przejście pomiędzy skrzynką mieczową, a kanapą.
    Jacht HORNET 29
    Kabina dziobowa.
    Jacht HORNET 29
    Przedsionek kabiny rufowej.
    Jacht HORNET 29
    Kambuz.
    Jacht HORNET 29
    Kambuz: zlewozmywak, kuchenka (wszystko przykrywane); 
    pod spodem lodówka i praktyczne szuflady.
    Jacht HORNET 29
    Wszędzie doświetlenia.
    Jacht HORNET 29
    Obok kambuza - wejście do kabiny rufowej.
    Jacht HORNET 29
    Jaskółki otwierane do góry. Podświetlanie led.
    Jacht HORNET 29
    W jednej z jaskółek ukryta elektryczna tablica rozdzielcza.
    Jacht HORNET 29
    Jacht HORNET 29
    Kabina sanitarna prototypu wykończona w drewnie.
    Jacht HORNET 29
    Ażurowy pilers.

    Komentarze na forum żeglarskim mazury.info.pl


    MAZURY.INFO.PL - KONTAKT

    (C) 2009 Copyright by mazury.info.pl