|
NOWOŚĆ 2009 - JACHT HORNET 29grudzień 2009rW pierwszej połowie grudnia otrzymaliśmy zaproszenie do Iławy nad jezioro Jeziorak w celu przetestowania jachtowej nowości - jachtu Hornet 29 zbudowanego w stoczni jachtowej Hornet Yacht. ![]() Kostruktorem jachtu jest Robert Rogiński - twórca rodziny jachtów Twister - jednych z najpopularniejszych jachtów na Mazurach. ![]() ![]()
![]() ![]() Jacht ma nowoczesną, smukłą sylwetkę, która może się podobać. Szerokie półpokłady oraz podwójny reling od dziobu aż do samej rufy zapewniają sprawną i co ważne bezpieczną komunikację na pokładzie. ![]() ![]() ![]() ![]() W tym miejscu warto zwrócić uwagę (czego nie widać na zdjęciach) na starannie wykonane powierzchnie antypoślizgowe - które dobrze 'trzymały' nawet w grudniową, zimną i mokrą pogodę. ![]() ![]() Rufa, pomimo swojej szerokości ma odpowiedni nawis, co powoduje, że 'nie ciągnie wody' i stawia minimalny opór. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() W tym egzemplarzu zastosowano płetwę strową na pawęży, kierowaną kołem sterowym. Dzięki pomysłowymu rozwiązaniu - w każdej chwili po odkręceniu kilku śrub można 'przełączyć' na strowanie rumplem. Dla tradycjonalnych żeglarzy firma proponuje standardowe rozwiązanie z rumplem. ![]() Kokpit 'zwęża się' ku zejściówce i ku dołowi dzięki czemu wewnątrz, w dwóch osobnych - zamykanych kabinach rufowych uzyskano bardziej przestronne wnętrza z wysokością stania. Plecy członków załogi są osłonięte od wiatru i mają solidne oparcie. ![]() W kokpiecie sporo miejsca. Estetyczne uchwyty na napoje. ![]() ![]() Na pokładzie sporo doświetleń dodatkowo poprawiających optycznie przestronność wnętrza. ![]() ![]() Uzupełnieniem bezpiecznej komunikacji na pokładzie są solidne handrelingi z 'kwasówki'. ![]() Płaska przednia część kabiny umożliwia wygodne miejsce do opalania dla piękniejszej części załogi - nawet dla dwóch osób. Na szerokich półpokładach dodatkowe dwa miejsca... i panowie 'nudzące się Panie mają z głowy' ;-) ![]() ![]() Na dziobie trapik ułatwiający zejście na ląd. Solidna podwójna bramka do kładzenia masztu. ![]() 'Szprybuda' poprawiająca komfort w kokpicie w mokre dni. ![]() Wszystkie liny oczywiście sprowadzone do kokpitu - to już standard. ![]() ![]() Maszt z dwiema parami salingów. ![]() ![]() ![]() Ugięcie masztu. ![]() W kokpicie. Szprycbuda osłania szeroką zejściówkę przed niepogodą. ![]() Po złożeniu szprycbudy. ![]() Jeden z elementów wyposażenia elektronicznego jachtu - Log. ![]() Dzięki płaskiej kabinie i obniżonym elementom wyposażenia jachtu sternik ma zapewnioną dobrą widoczność także w pozycji siedzącej. ![]() Za sterem można także wygodnie stać mając wszystko pod ręką - ważne podczas wchodzenia do portu. ![]() Na rufie podnoszona ławeczka - wygodne siedzenie dla sternika. Podpora masztu stanowi dobre oparcie. ![]() ![]() ![]() Silnik opuszczany na pantografie za pomocą talii - koniec siłowania się z przechyleniem silnika ![]() ![]() Bakista rufowa; wewnątrz osłonięty system sterociągów. ![]() Kolumna z kołem sterowym. Na kolumnie manipulator silnika strumieniowego. ![]() ![]() Podniesiona płetwa sterowa - możliwość podejścia do piaszczystej plaży rufą. ![]() ![]() ![]() WNĘTRZE JACHTU HORNET 29![]() Widok mesy od strony kambuza. ![]() Widok od strony kabiny dziobowej. Po prawej kabina sanitarna. Obok kambuza wejście do jednej z kabin rufowych. ![]() Po prawej dwa wejścia - do kabiny sanitarnej i do kabiny rufowej. ![]() Mnóstwo światła. ![]() Widok mesy od strony kabiny rufowej. ![]() Światła wewnątrz nie brakuje. ![]() Przydałoby się przejście pomiędzy skrzynką mieczową, a kanapą. ![]() Kabina dziobowa. ![]() Przedsionek kabiny rufowej. ![]() Kambuz. ![]() Kambuz: zlewozmywak, kuchenka (wszystko przykrywane); pod spodem lodówka i praktyczne szuflady. ![]() Wszędzie doświetlenia. ![]() Obok kambuza - wejście do kabiny rufowej. ![]() Jaskółki otwierane do góry. Podświetlanie led. ![]() W jednej z jaskółek ukryta elektryczna tablica rozdzielcza. ![]() ![]() Kabina sanitarna prototypu wykończona w drewnie. ![]() Ażurowy pilers.
|
|