|
NOWY SPACEROWY JACHT MOTOROWY
TEST JACHTU EXCURSION 820
wrzesień 2009r
Miniony sezon był wyjątkowo obfity jeżeli chodzi o nowości
na rynku spacerowych jachtów motorowych.
Kolejną nowością jest jacht Excursion 820, produkowany przez
stocznię
Dar-Yacht z Darłowa. Jednostka może być napędzana stacjonarnym
silnikiem diesla o mocy od 13 do 100 KM. Przy zastosowaniu minimalnej zalecanej
mocy silnika, do prowadzenia tego jachtu nie
są wymagane żadne uprawnienia żeglarskie ani motorowodne.
Jacht motorowy z laminatów poliestrowo-szklanych z przekładką
z pianki airex powyżej linii wodnej, przeznaczony do turystyki rekreacyjnej
dla
9 osób. Jako wzmocnienie kadłuba wykorzystano elementy konstrukcji
wewnętrznej (wręgi denniki i wzdłużniki) i zabudowy.
Kategoria
projektowa B - zalecany rejon żeglugi do 20 mil morskich od brzegu.
Duży kokpit (2.8m x 2.4m) w zależności od sposobu ustawienia
ławek (siedzisk) i stołu pozwala na: swobodne wędkowanie dla 8 osób lub
urządzanie wycieczek po porcie i wodach przybrzeżnych dla 8 osób.
Na burtowych krawędziach dachu nadbudówki zamontowano handreling, który
w połączeniu z relingiem (barierką) burtowym o wysokości 45cm zapewnia
bezpieczną komunikację z pokładem dziobowym. W forpiku przewidziano miejsce
na kotwicę główną. Samodzielne wyjście z wody zapewnia drabinka pawężowa.
WNĘTRZE
Po lewej stronie od zejściówki znajduje się aneks kuchenny ze zlewozmywakiem
(ciepła i zimna woda), kuchenką dwupalnikową i szafką na naczynia. Dalej
wygodne siedzisko dla 3 osób mogące również po rozłożeniu służyć jako koja.
Po prawej burcie zamykana kabina sanitarna, dalej stanowisko sterowe, szafa
ubraniowa i lodówka. W części dziobowej stół przy którym może jednocześnie
usiąść 5 osób (po 2 po burtach i 1 od strony dziobu). Na noc stół można
przekształcić w podporę dla środkowej części koji stanowiącej wówczas 3-osobowy
tapczan o długości 2 m i szerokości 2.2 m w głowie i 0.73 m w nogach z
materacami o grubości 10cm, wykonanymi z gąbki syntetycznej. Całkowita
ilość koi do spania zależy od wybranego wariantu zabudowy.
DANE TECHNICZNE:
-
długość kadłuba LH - 8.10 m
-
długość na wodnicy LWL - 7.70 m
-
szerokość kadłuba BH - 2.70 m
-
największa wysokość boczna Dmax - 1,67 m
-
szerokość w linii wodnej BWL - 2.30 m
-
zanurzenie Tmax - 0.60 m
-
wolna burta FM - 1.07 m
-
objętość kadłuba VH - 2.55 m3
-
wskaźnik wyposażenia - 25.6 m2
-
POJEMNOŚCI
-
zbiornik paliwa (diesel) - 61 L
-
zbiornik wody (czysta) - 122 L
-
zbiornik wody (brudna) - 61 L
Uwaga: istnieje możliwość podwojenia ilości zbiorników na wodę czystą i
ścieki
Nad koją dziobową uchylny forluk. Kosz dziobowy z relingiem i uchwytami
na obijacze.
Na nadbudówce praktyczny reflektor
- szczególnie przydanty podczas pływania po zmierzchu.
Asymetryczna zejściówka zamykana drzwiami.
Bardzo przestronny kokpit.
Stanowisko sternika zapewnia dobrą widoczność w każdym kierunku.
Składany stolik w części dziobowej.
Duże przeszklenia w kabinie zapewniają doskonałą widoczność także podczas
złej pogody.
Kabina sanitarna.
Ekonomiczny silnik stacjonarny - Sole Diesel.
Stacjonarny silnik diesla z wałem napędowym
to rozwiązanie trwałe i ekonomiczne w eksploatacji.
|