|
NOWA HYBRYDA MWOPRPARKER 900 BALTIC22 sierpnia 2008r.Mazurskie WOPR otrzymało nową łódź ratowniczą - 9-metrowy Parker 900 Baltic. Hybryda po testach morskich (zobacz fotorelację z Targów Wiatr i Woda w Gdyni) trafiła na Mazury i będzie nieść pomoc wodniakom m.in. na jeziorze Śniardwy, które jest największym jeziorem w Polsce. ![]() Łódź łącznie z wyposażeniem kosztowała ponad 625 tysięcy złotych. Zakup został w całości sfinansowany ze środków pięciu Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (w Katowicach, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu). ![]() Ośrodek Wioska Turystyczna w Wilkasach k. Giżycka nad jez. Niegocin. ![]() Ratownicy Mazurskiego WOPR ![]() ![]() Nowa łódź hybrydowa (RIB). ![]() ![]() ![]() Uroczystość przekazania łodzi. ![]() Oficjalne przekazanie. ![]() Łódź ratownicza Parker 630. ![]() Wodna karetka wypadkowa. ![]() Symulowana wywrotka jachtu na jeziorze. ![]() Łódź ratownicza płynie do wypadku. ![]() Ratownicy podejmują rozbitków. ![]() Łódź ratownicza niesie pomoc 'lekko poszkodowanym'. Pod pokładem wywróconej łodzi wciąż znajdują się ludzie... ![]() ...do akcji wkracza wodna karetka wypadkowa - wyposażona dokładnie tak samo jak karetki 'lądowe'. Karetka przeznaczona jest do niesienia pomocy poszkodowanym wymagającym pomocy medycznej. Na pokładzie znajduje się ponadto osoba przeszkolona w wydobywaniu osób z zalanych kabin wywróconych do góry dnem jachtów. ![]() ![]() Wszyscy zostali uratowani - poszkodowani zostają odtransportowani do brzegu. ![]() Ratownicy udzielają pierwszej pomocy już podczas transportu rannego do brzegu. Wywrócona łódź pozostaje na jeziorze... ![]() ...pozostawiony na szlaku wywrócony jacht stanowi zagrożenie dla innych użytkowników jeziora - do akcji wkracza ekipa ratownictwa technicznego (Kuter ratowniczy Conrad 900). ![]() Jacht zostaje postawiony... ![]() ![]() ...najpierw na bok... ![]() ...następnie do pionu... ![]() ...i po wylaniu wody - odholowany do brzegu. Rutyna. ![]() Pokazowe podniesienie zatopionej łodzi z dna jeziora. ![]() Płetwonurkowie pod wodą mocują do jachtu beczki, które następnie zostają napompowane powietrzem i unoszą jacht na powierzchnię wody. ![]() ![]() Wypompowywanie wody z wnętrza zatopionego jachtu... ![]() ...jacht 'gotowy do samodzielnej żeglugi'. ![]() Pamiątkowe zdjęcie. ![]() Pokaz możliwości nowej łodzi na wodzie... ![]() ![]() ...oraz 'szczypta adrenaliny' dla fundatorów i zaproszonych gości. Otwartopokładowa łódź hybrydowa Pakrer 900 z dwoma silnikami zaburtowymi Mercury o łącznej mocy 600KM pozwalającymi rozwinąć prędkość ok.50 węzłów (ok.90km/h). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pamiątkowe zdjęcie na łodzi. ![]() ![]() Nadbudówka (kiosk) ![]() ![]() Szyberdach. ![]() Widok od strony rufy. ![]() ![]() ![]() Pulpit sterowniczy. ![]() ![]() Chartplotter z cyfrową mapą jeziora na ekranie (z batymetrią). ![]() ![]() Na ekranie zegary kontrolne. ![]() Pulpit sterowniczy. ![]() Manetka wyposażona jest w dwa niezależne sterowniki trim oraz jeden centralny (na rączce - trymujący obie przekładnie jednocześnie). Pod manetką dwie stacyjki. ![]() Na zdjęciu, po lewej stronie czerwone wyłączniki akumulatorów. Dwa górne - osobne akumulatory dla każdego silnika + na dole wyłącznik akumulatora awaryjnego. ![]() Zegary kontrolne osobno dla każdego z silników. Z prawej rączka sterująca 'szperaczem'. ![]() Radio VHF do komunikacji oraz sterownik 'koguta'. ![]() Dwie osobne manetki umożliwiają kontrolę każdego silnika osobno (na zdjęciu obrót dookoła własnej osi - jeden silnik pracuje 'naprzód', drugi wstecz). ![]() Zamykana kabina dziobowa. ![]() 'Lotniczy' fotel sternika zapewnia komfortową pracę w każdych warunkach. ![]() ![]() Miejsca siedzące dla ratowników. ![]() Przedział silnikowy. ![]() ![]() Silnik diesla - Mercruiser 250KM CM 4,2 Litra.
|
|